20.5.16

HOLLYCUMA LİNKLERİ 4

Yine bir Holly Cuma ile karşınızdayım...
3-4 tanesini yedim.. ve iki kilo aldım.  Neyse yaz geldi veririm :)


  • Shakespeare gibi yazmak için önce Shakespeare gibi yazmak gerek. Bir kuş kanadından kalem yaparak başlayabiliriz  (Thegurardian in under7 galerisinde anlatıyor nasıl yapabileceğimizi) 
  • Guardian'ın tamamını okumuyorum ama childrenbooks köşesini takip ediyorum yıllardır. How to draw girince insanın içinden çıkmak istemeyeceği hazine sandığı gibi bişey.
  • Girip kurcalamaya üşenirsiniz gibi geldi :) o yüzden sizin yerinize kurcaladım :)How to draw Shakespeare  i buldum. Bu cuma takıldım kaldım Shakespeare'e..
  • MIT'ye bak sen!.. Shakespeare'in tüm eselerini yayınladığı bir site yapmış.. herşey var burada...

Son olarak bi  link değil bi oyun.. benden :)
Edinburgh'da  aylak aylak dolanırken  karşılaşmıştım bu oyunla. Shakespeare'in sonelerinden satırlardan damgalar yapmışlardır.. Rastgele basıyorsun mühürleri ve yine şiir yine şiir..
Şiirin müzik olduğunu düşündürmüştü.. Anlamlı/Anlamsız kelimeleri, cümleleri sıralıyorsun ve sesi müzik gibi geliyor kulağa..

Gelelim oyuna..

Şu MIT arşivinden bir kaç sone seçip, basıp satır satır kesip,  rastgele birleştirip, sesini dinleyin..

Stain to all nymphs
Ten kisses short as one, one long as twenty
That Time will come and take my love away
But since your worth, wide as the ocean is
But why thy odour matcheth not thy show


Why? :)

Dadaistlerle Sheakespare'i buluşturduk ya , artık hafta sonu gelebilir.

İyi Haftasonları
beyhan

1 yorum:

  1. ne kadar güzelsiniz. bunları sayenizde keşfetmek beni çok mutlu etti. teşekkürler.

    YanıtlaSil